case.jpg

Case - Teknikerbyen

Informationssystemer og møderumsløsninger til nyt kontordomicil

AV-løsninger tilpasset bygningens faciliteter 
Kristensen Properties udførte i 2019, i samarbejde med Sampension Administrationsselskab, ombygning af eksisterende kontorbygning til et helt nyt kontorhotel i Virum, hvori der er mulighed for indretning til både små og store virksomheder. Kristensen Properties er en af Danmarks førende virksomheder inden for Fund og Asset Management med speciale i fast ejendom, hvori deres ydelser bl.a. dækker over selskabs- og ejendomsadministration. I forbindelse med ombygningen var der således også behov for komplette AV-løsninger.

Informationsskærme
I ankomstområdet var der ønske om dynamiske informationssystemer samt selvbetjeningsløsninger, således enhver gæst/medarbejder hurtigt og nemt får et overblik over bygningen samt relevante nyheder. 

I velkomstområdet er installeret en LG videovæg bestående af 4 stk. 55" semiprofessionelle skærme, som er godkendt til at køre 24/7. I skærmene er 

ligeledes indbygget en VisioSign flerskærms player, som afvikler informationssystemet baseret på VisioSign cloud. VisioSign er en dansk virksomhed, som udarbejder egne informationssystemer og skærme. Informationsskærmene kan således designes i overensstemmelse med bestemte designlinjer med eget logo, farver, fonte, vejledende tekster og meget mere.

 

Den komplette skærmvæg er således centraliseret i VisioSigns Cloud-løsning med deres velkendte servicekoncept, som sikrer en stabil support, drift samt opdatering af produkterne. Cloud-løsningen afsætter tillige i VisioSigns "PROFESSIONEL", som understøtter avancerede muligheder inden for tilpasning af specifikke funktioner, således kontorhotellets lejere i højere grad kan synkronisere informationsskærmen i overensstemmelse med eventuelle egne systemer. Videovæggen, som kan samles i ét billede eller omvendt splittes i fire forskellige, har ligeledes en lang række indbyggede funktioner, såsom:

 

  • Vejroversigt 

  • Dataudtræk fra en lang række systemer

  • Ur

  • Udbyggede muligheder i henhold til organisering af brugere, skærme og visninger 

Af hensyn til ønsket om fuldkommen fleksibilitet er informationssystemet ligeledes udbygget til at kunne inddrage en web-portal, hvori bygningens forskellige lejere har mulighed for at booke lokaler, forplejning osv. Som integreret del af videovæggen fremkommer ligeledes en komplet oversigt over møder, som afholdes i bygningen, samt hvilket lokale, der benyttes hertil. Den fleksible Cloud-løsning muliggør på denne måde, at enhver tænkelig information kan fremvises på skærmen(e) samt på hvilke tidspunkter osv.

Mødebookingskærme

I kontorhotellet er ligeledes et mødecenter med flere forskellige mødelokaler. For at kunne administrere mødebookingen samt aktiviteten i mødelokalerne har der ligeledes været behov for et mødebookingsystem, som fleksibelt kunne integreres og benyttes af alle lejere.

Ude foran alle mødelokalerne er placeret en nydelig 10" mødebookingskærm fra VisioSign, som er 2-vejs. Dette betyder, at da skærmen er touch-baseret, så kan man øjeblikkeligt booke et ledigt mødelokale eller omvendt frigive det, såfremt man er færdig før det bookede tidsinterval. Alle mødebooking-skærmene er leveret med en LED-stribe i siden (der kan vise rødt eller grønt),

således man let og overskueligt på afstand, kan se om et mødelokale er booket eller ej.

Digital receptionsløsning 

Ønsket om en digital reception er tillige løst med VisioSigns receptionsløsning, som består af en række forskellige moduler, såsom:

  • Beskeder

  • Kortoversigt

  • Registrering af gæster

  • Udskrivning af gæstekort

  • Wayfinder

  • Mulighed for at opsætte informationsstrukturer med konstant, opdateret indhold

VisioSigns Blackline Bordstander er den fysiske 32" touchskærm, som gæster og lignende vil benytte. Gæsteskærmen er grafisk opsat og udarbejdet i overensstemmelse med de ønskede logoer, designlinjer osv., således de ønskede funktioner og opsætninger af data mod Exchange er som forventet. 

Den digitale reception skaber et godt overblik, da fx medarbejderen blot vil få en SMS om, at pågældende gæst er ankommet, hvorefter gæsten bliver notificeret herom. 

Møderumsløsninger 

Til mødelokalerne i kontorbygningens mødecenter blev der installeret hhv. projektor- og lærredsløsninger og skærmløsninger afhængig af mødelokalets størrelse.

 

I de store mødelokaler er installeret projektorer fra Canons professionelle serie grundet den knivskarpe billedkvalitet.

 

Projektorerne herindenfor har en signifikant lav fejlrate,

hvilket er ensbetydende med, at man kan være sikker på en driftsstabil løsning. Hertil er disponeret med Bose lofthøjtalere for optimal lydkvalitet og -fordeling i lokalet. 

 

I projektorløsningerne er ligeledes inkluderet en Neets Quebec Pro, som sørger for, at projektoren automatisk tænder, medens det motoriserede lærred automatisk ruller ned, når der isættes USB-dongle fra Clickshare i ens PC. Omvendt slukker projektor automatisk samtidig med, at lærredet automatisk ruller op i lærredskasetten igen, når USB-donglen fjernes fra ens PC. 

 

I de mindre mødelokaler er installeret profesionelle LG skærme i 4K UHD opløsning, som også automatisk starter, når Clickshare knappen tilsluttes. 

Kontakt os

Best-AV A/S
Fabriksparken 14
2600 Glostrup

T: +45 72 17 01 50
M: info@best-av.dk

CVR: 35486631

  • Facebook
  • Linkedin
best-av logo 9 september 2020.jpg